vrijdag 1 april 2011

Een journalist met vooroordelen op pad

Vanuit de binnenstad van Bergen op Zoom kwam ik ineens op een industrieterrein terecht. Naast een garagebedrijf vond ik het hoofdkantoor van Tante Louise-Vivensis, een grote organisatie op het gebied van de thuiszorg en de verpleging. Het was niet de zichtlocatie die ik had verwacht.

Ik was er voor een interview met de directeur. De dame van de receptie vroeg me plaats te nemen en even te wachten. Dat had ik al verwacht. Zo dadelijk zou er een andere dame komen die me meenam naar de bovenste verdieping, alwaar weer een andere dame me een kopje koffie zou aanbieden, want mijnheer de directeur is nog in bespreking.

In plaats daarvan kwam er een man met een stoppelbaard aanlopen die zich voorstelde als Jef Pelgrims, de directeur. Hij nam me mee naar een kantoortje achter de receptie. Er stonden wat kantoormeubelen die niet de design-allure droegen die je in het kantoor van de directie verwacht. En toch was dit het kantoor van de directie.

Ik vroeg Pelgrims of dit altijd het kantoor van de directeur was geweest. Nee, zei hij. Dat was vroeger op de bovenste verdieping geweest, maar toen hij kwam, had hij het meteen naar beneden verplaatst.

De rest van het interview is te lezen in het Magazine van het bisdom Breda.