zondag 14 februari 2010

Carnaval

Geïnspireerd door een tweet van Peter van Zoest heb ik mijn eerste carnavalshit (lees dat woord nog maar eens) geschreven. Ik weet net zo zeker dat dit een hit wordt, als Pierre Kartner weet dat Nederland het Eurovisie-songfestival gaat winnen. Hij woont trouwens bij mij in de parochie en ik ga vanavond nog bij hem langs voor de muziek. Vervelend voor Antoine Oomen en Tom Löwental, maar die hebben al genoeg r.k. meezingers geschreven.

Refrein
Geef Peter van Zoest
een teiltje.
Hij zit met Leo Fijen in zijn maag.
Geef Peter van Zoest
een teiltje.
En ook Stijn Fens uit Rome,
die ziet hij niet zo graag.
Geef Peter van Zoest
een teiltje.
Rorate krijgt meteen de volle laag.
Geef Peter van Zoest
een teiltje.
Hij zit met Leo Fijen in zijn maag.

In Utrecht zijn er plechtig
twee bisschoppen gewijd.
Peter had dat eerder
dan Leo op zijn site.
Teun-Jan die maakte foto’s,
die hij online aanbood,
maar Peter die ontdekte:
de link ernaar liep dood.

Refrein

Peter woont in Utrecht
en houdt vast van die stad.
Maar met FC Utrecht
heeft hij nooit iets gehad.
Toch zal hij deze zondag
een vloek hebben gesmoord,
want Utrecht kon niet scoren
tegen Feijen-oord.

Refrein

Zo bestrijdt Peter
oppervlakkigheid,
geleuter, overdreven
emotionaliteit.
Hij is toch degene
die zegt waar het op staat.
Daarom zingen we samen
met het episcopaat:

Refrein